AUTOpro
Generale Green car Stiri

Mitsubishi va lansa 16 modele noi până în 2028, între care un pick-up și un SUV, ambele electrice

Japonezii de la Mitsubishi și-au dezvăluit noul plan de extindere a gamei de modele până în 2030. Intitulat „Challenge 2025”, acesta va include investiții totale de peste 10 miliarde de dolari și, totodată, lansarea în următorii cinci ani a nu mai puțin de 16 modele noi. Între acestea își vor face loc un pick-up și un SUV, ambele electrice.

Grupul nipon și-a propus, totodată, ca până la mijlocul următorului deceniu, să vândă doar vehicule electrificate, accelerând strategia de electrificare pentru a rămâne competitiv pe pieţele importante.

Mitsubishi pregătește două modele electrice împreună cu Renault și Nissan

Mitsubishi

Producătorul de automobile asiatic avea anterior ca obiectiv ca 50% din totalul vânzărilor până la sfârșitul deceniului să fie reprezentate de modelele electrice. Acum, însă, Mitsubishi s-a angajat ca până în 2025 să comercializeze doar vehicule electrice şi hibride.

Noul plan constă în lansarea a nu mai puțin de 16 modele până în 2028. Nouă dintre acestea vor fi hibride și electrice, iar printre acestea se va număra și succesorul pur electric pentru emblematicul pick-up L200. În același timp, japonezii vor mai lansa și un alt pick-up echipat cu motoare termice, care ar trebui să debuteze în 2024 sau 2025.

De asemenea, Mitsubishi mai pregătește și un SUV electric complet nou, care nu va fi lansat înainte de 2025. Compania niponă va mai lansa în același interval alte două automobile cu emisii zero, care vor fi dezvoltate în colaborare cu celelalte două companii din Alianță, Renault și Nissan.

Luna trecută, Mitsubishi anunţase că va lua în calcul o investiţie importantă în noua divizie de vehicule electrice din cadrul Renault. Totodată, compania dorește ca aproape toate modelele pe care le vinde în Europa să fie electrificate până în 2026, ca parte a planului de revizuire a strategiei privind vehicule electrice.

De altfel, ponderea modelelor alimentate cu baterii şi a celor hibride în rândul maşinilor vândute pe piața europeană va ajunge la 98% faţă de obiectivul anterior de 75%.

Japonezii doresc ca jumătate din vânzările la nivel mondial să fie reprezentate de mașini electrificate până în 2030. În acest sens, marca asiatică a investit peste 1,5 miliarde de euro în producția de baterii. Începând din 2035, Mitsubishi va avea în gamă doar modele hibride și electrice.

Sursa: Mitsubishi

Articole similare

Viitoarea generație Nissan Leaf surprinsă în teste!

Filip Sîrbu

Opel va construi un prototip de automobil complet autonom avansat până în 2025

Mihai Morcovescu

Dacia Sandero a fost cel mai vândut automobil în Europa în noiembrie

Mihai Morcovescu