AUTOpro
Generale Green car Industrie Stiri

Nissan vrea ca până în 2026 modelele electrificate să aibă costuri similare cu cele cu motoare termice

Producătorul japonez de automobile Nissan și-a făcut cunoscută noua abordare în ceea ce privește sistemele de propulsie proprii, denumită „X-in-1”. Astfel, hibridele și electricele mărcii asiatice vor folosi componente similare, ceea ce va duce la o scădere a costurilor de dezvoltare și de producție cu 30% față de nivelul din 2019.

Practic, Nissan și-a propus ca, până în 2026, modelele lor electrificate și cele echipate echipate cu motoare convenționale să aibă costuri similare. Pentru a-și atinge acest deziderat, niponii vor adopta un nou mod de dezvoltare al sistemelor de propulsie hibride și electrice, care vor reduce costurile de producție.

Nissan va lansa 27 de modele electrificate până în 2030

Nissan

În urmă cu aproximativ doi ani, Nissan a prezentat planul strategic „Ambition 2030” prin care își făcea cunoscute planurile în ceea ce privește electrificarea gamei de modele. În plus, niponii anunțau că vor ca până în 2050 să atingă neutralitatea emisiilor de carbon, urmând să se bazeze pe tehnologiile e-Power și EV.

În acest sens, japonezii au anunțat recent că, până la sfârșitul deceniului, vor lansa 27 de modele electrificate, cu patru mai multe față de planul inițial. Dintre acestea, 19 vor fi pur electrice. Cu toate acestea, reprezentanții companiei au precizat că, în pofida trendului actual de eliminare completă a motoarelor termice, nu vor renunța la acestea până la începutul deceniului următor.

În plus, aceștia și-au propus ca hibrizii Nissan să aibă costuri similare cu modelele termice. „Ne dorim ca până în 2026 să atingem un cost comparabil al vehiculelor hibride e-Power cu cel al modelelor echipate cu motoare termice. Astfel, cât mai multe persoane vor avea acces la vehicule electrificate”, a declarat Toshihiro Hirai, vicepreședintele Nissan.

Modelele Nissan electrificate vor reprezenta în Europa 98% din vânzări

Nissan se va axa atât pe îmbunătățirea tehnologiei automobilelor electrice, cât și pe popularizarea sistemului e-Power. Acesta este disponibil deja pe modelele Qashqai și X-Trail, care sunt comercializate în Europa. Tehnologia presupune folosirea exclusivă a unui motor electric, în timp ce unitatea termică are rol de generator.

Asiaticii și-au propus ca până în 2026, în Europa, modelele lor electrificate să reprezinte 98% din totalul vânzărilor, cu 23 de procente mai mult față de estimarea din 2021.

În ceea ce privește motoarele electrice, acestea ar trebui ca până la sfârșitul deceniului actual, să utilizeze sub 1% substanțe rare. Nissan a anunțat că, de la prima generație Leaf, lansată în 2010, și până la actualul Note (2019), această scădere a fost de 75%. Totodată a fost redusă și căldura generată de motoarele electrice și va continua acest trend, minimizând pierderile.

Totodată, Nissan și-a prezentat și cele două prototipuri ale sistemelor proprii de propulsie, care vor fi folosite în viitor pe cât mai multe modele. Acestea se numesc „5-in-1”, pentru versiunile hibride e-Power, respectiv „3-in-1”, pentru cele pur electrice. Ambele sisteme de propulsie au fost dezvoltate pentru a permite ca elementele de bază comune să fie produse pe aceeași linie.

Vânzările hibridelor e-Power Nissan au crescut de la 10% în 2016, la 39% în al doilea semestru din 2022, în timp ce vânzările la electrice au crescut de la 2% la 13% în același interval de timp.

Nu în ultimul rând, deși se continuă dezvoltarea bateriilor existente, japonezii intenționează să introducă acumulatorii de tip Solid State, în 2028.

Sursa: Nissan

Articole similare

Ferrari, marele învingător al „International Engine of the Year” 2019

Robert Stan

Ford va desființa peste 1.000 de locuri de muncă la principala sa uzină din Europa

Mihai Morcovescu

Premieră mondială pentru noua Mazda3