AUTOpro
Preview Stiri

AUTOpro a testat noul Opel Corsa

Opel a făcut deja publice imagini și câteva detalii ale viitorului model Corsa. Conform germanilor variante electrică a modelului de clasă B are o autonomie de 330 km, însă nu au fost date informații despre variantele cu motoare termice. AUTOpro a testat însă, în exclusivitate, cea de-a 6-a generație Corsa și are informații extrem de interesante.

AUTOpro a fost invitată la primul test de validare al celei de-a 6-a generații Corsa. Am redescoperit plăcerea de a face parte din echipa de teste a unui producător redutabil. Nemaivorbid de șansa de testa în avanpremieră mondială best-seller-ul casei germane. Ce am descoperit? O mașină mai ușoară, mai aerodinamică, mult mai agilă și mai capabilă…

Noua Corsa beneficiază de noua platformă PSA numită CMP (COMMON MODULAR PLATFORM). Este o platfomă „multi-energy” care poate „găzdui” propulsii ICE- benzină și diesel- dar și EV. Platfoma este suficient de elastică pentru automobile din segmentul B – cum este noua Corsa, primul Opel pe această nouă platfomă sau Peugeot 208. Anul viitor vom avea și primul Citroen cu aceiași platformă- dar și din segmentul compact.

Conform lui Dan Vardie, fondatorul AUTOpro prezent la testul internațional de validare a modelului, o atenție specială s-a acordat comportamentului rutier pe autostradă pentru ca suspensia mașinii să nu fie niciodată prea „soft”. Direcția asistată electric a fost tunată pentru o precizie optimă, o creștere progresivă a forței în volan și un foarte bun feedback pentru șofer. Wanke ne spunea că noua Corsa a fost proiectată să își mențină direcția impecabilă și la 140 km, fără nici o tendință de supravirare.

„Cum testele efectuate de noi sunt total diferite de drive-test-ele uzuale, trebuie spus că testele de validare sunt efectuate pe prototipuri care se concentreză asupra modului cum funționează diverse componente/ ansamble, cum lucrează împreună diversele sisteme ale mașinii. Nu mai puțin de 4 tipuri de teste de validare sunt efectuate- noi participând la cel cu nr 2. În urma acestor teste confidențiale, inginerii de teste, managementul companiei și norocoșii ziariști invitați vin cu comentarii care sunt luate în considerare la fine-tuning-ul versinii respective”, explică Dan Vardie.

Testele de validare din Germania și Franța nu ne-au oferit sansa primului test cu Corsa EV – care vine abia la începutul anului viitor- dar ne-a convins de calitățile dinamice ale noii generații. Avem un „hatch” care nu se rușinează să atace poziția de lider. Sigur, sunt multe aspecte care testul de validare nu le-a relevat. Nu știm nimic nici despre prețuri dar este mai mult decât probabil să avem o poziționare foarte bună în segment. Ca membră a Juriului European AUTOBEST, AUTOpro va participa la toate momentele importante ale programului Corsa, fiind singura publicație din Romania în acest program spectaculos.

Mai multe detalii despre testul de validare la care singura revistă din România care a luat parte a fost AUTOpro puteți găsi în numărul care apare pe piață în luna iunie.

Citește și:
Opel Corsa-e – 136 CP și autonomie de 330 km

Articole similare

Google spune adio bulbucatelor modele de test autonome

Filip Sîrbu

Ford patentează un airbag revoluționar pentru vehiculele comerciale

Mihai Morcovescu

Lamborghini lansează primele sale timbre digitale

administrator_autopromag

Leave a Comment